diumenge, 17 de juny del 2007

Nit

Imagina't que estàs parlant amb algú, conegut, sigui en directe, al messenger (com m'ha passat) o per telèfon.

Imagina't ara que heu tingut un "encontronazo" o que alguna cosa t'ha molestat, ja sigui que ha fet o dit o ... no sé, però que ha produït un conflicte entre vosaltres i estàs ressentit.

Imagina't ara que és tard, sobre les 11 de la nit, i que t'has d'acomiadar.

Igual que per quan has de saludar, per a no ser maleducat, hi ha l'"Hola" o el "Bon dia", l'ús d'un o de l'altre vindrà condicionat pel resentiment que et provoca la persona, em pregunto si hi ha un equivalent sec al "Bona nit". Fa uns minuts (i en altres ocasions també) m'he trobat en que vull acomiadar-me, i que aquest comiat es correspongui amb que és de nit i que tu i/o l'interlocutor anireu a dormir tard o d'hora i que li desitgis que dormi, però no cal especificar que bé. "Adéu" no denota que és tard i aniràs al llit. "Nit" sol fa que semblis tonto si ho dius.

Algú té una solució ? Em deixo alguna expressió ? "Fins demà" ? Ostia, potser sí que val aquesta ... o "Fins una altra" ...

Bé, com que avui estaves "així" per "allò" se m'ha acudit plantejar "això" a "aquí". I ressentit no vol dir enfadat, simplement m'ha dolgut venint de tu, no m'ho esperava pas.

Ah, per cert, Bona nit.

2 Comments:

Alls cuits mai couen deia...

Un bona nit sec? Crec que l'ús de l'expressió Bona Nit ja està prou extès i s'ha convertit en un BonaNit amb significat propi. I per exemple, pots posar-li BonaNIt... si vols mostrar ressentiment o ajudar-te de paraules companyes com : vinga Bona Nit prou sec?
* No crec que es mereixi un acomiadament sec.

Unknown deia...

Jo crec que sí que se'l mereixia, almenys aquella nit. Per molt apreci que ens tinguem ...

Music sounds better with you, baby

Cita: Otros muchos me han mostrado también que las únicas barreras están en nuestra mente. at El Sentido de la Vida
Màxima: Dentro de 20 años no te arrepentirás de lo que hiciste, sino de lo que no te atreviste a hacer by Mark Twain